Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Bekijk hieronder dan de veelgestelde vragen. Staat je vraag of antwoord er niet bij? Dan kun je eenvoudig contact opnemen met onze servicedesk via servicedesk@ventu.nl, via 020-5753536 of met het contactformulier.  

Meld een fout of klacht

Ik heb een klacht of opmerking, waar kan ik terecht?
Als je een klacht of opmerking hebt kun je terecht bij onze Servicedesk via servicedesk@ventu.nl. Of vul je klacht of opmerking in op het contactformulier. Wij stellen feedback zeer op prijs en proberen zo snel mogelijk een antwoord te geven op je vraag of klacht.

Commercieel vastgoed verhuren of verkopen

Hoe plaats ik een object ?
Indien je een account hebt bij de PropertyNL ServiceModule, dan kun je jullie aanbod beheren op Ventu. Nog geen account? Vraag deze aan bij onze Servicedesk via servicedesk@ventu.nl onder vermelding “nieuw account ServiceModule”.

Is het aanbieden van meerdere objecten mogelijk?

Dit is mogelijk. Je kunt niet alleen al jullie aanbod plaatsen, maar ook collegiaal aanbod plaatsen. In geval van collegiaal aanbod krijgt de aanmelder een factuur. Stem dit dus goed af met je collega.

Zijn er koppelingen met software voor vastgoed-professionals?

Ja, Ventu heeft een koppeling met onder andere Realworks, Yes-co, Skarabee en EyeMove. Je kunt een koppeling aanvragen bij de partij waar je al gebruik van maakt. Zo heb je geen extra werk bij het aanmelden van je aanbod op Ventu.

Hoe kom ik in contact met potentiële huurders of kopers?

De zoeker kan contact opnemen met de makelaar via de contactgegevens op de aanbodpagina. Als hij/zij het contactformulier invult op de aanbodpagina, dan wordt dit direct naar de makelaar gestuurd. In de ServiceModule vind je per object in aanbod een lijst van bedrijfsnamen die een bezoek hebben gebracht aan jouw aanbod. Deze leads geven je inzicht in de interesse in het aanbod.

Hoe werkt het bestelproces?

Via de ServiceModule of via een koppeling met derden kies je voor een Ventu-listing (€120 per jaar) of een Optie-listing (€195 per jaar). Zodra het aanbod geplaatst is op Ventu ontvang je een factuur. Er worden 1x per maand facturen verstuurd.


Hoe lang duurt het voordat mijn listing(s) gepubliceerd worden?

Omwille van de kwaliteit van het aanbod op Ventu controleert onze researchafdeling elk nieuw object op doublures en netjes gebruik van invoervelden. Direct na deze controle staat het aanbod live. Nieuw aanbod dat we ontvangen tijdens kantooruren proberen we binnen het uur live te zetten. Aanbod dat we buiten kantooruren ontvangen controleren we op de eerstvolgende werkdag.

Ik mis een pand dat volgens mij leeg staat. Wat nu?

Dat kan voorkomen, wanneer een makelaar het pand niet heeft aangemeld. We stellen het zeer op prijs als je dit meldt bij ventu.nl. Zo maken we met zijn allen het aanbod zo groot mogelijk.

Ik heb een ruimte die ik graag op Ventu wil zetten, kan dit?

Ja dit kan via een makelaar. Als je een ruimte hebt die je graag op onze site wilt zetten kun je aan de makelaar vragen of hij of zij dit voor je doet.

Ik zie objecten met één foto met een logo Ventu, wat betekent dit?

Ventu geeft makelaars de kans om van alle te koop en te huur staande objecten een goede omschrijving met mooie foto’s aan te leveren. Als we dit niet ontvangen van de makelaar, dan laten we jou als zoeker niet in kou staan. Wij bieden je een objectieve omschrijving en een recente documentaire foto met daarin het logo van Ventu.

Het aanbod is al verhuurd of verkocht en staat nog op Ventu, wat nu?

Staat je aanbod onterecht op Ventu? Neem dan contact op met onze Servicedesk via via 020-5753536 of servicedesk@ventu.nl. Wij controleren dan via de makelaar of het aanbod daadwerkelijk van de site gehaald kan worden en handelen zo snel mogelijk. Wij hechten waarde aan een up-to-date presentatie van het aanbod en stellen feedback zeer op prijs.

Kan ik ook gratis listings op Ventu plaatsen?

Dat kan zeker. Ventu wil immers het volledige, actuele overzicht van het aanbod bieden. Wij bieden de mogelijkheid bij een gratis listing één eigen foto van het object te uploaden, in plaats van de standaardfoto met Ventu-watermerk.

Ik zoek commercieel vastgoed

Hoe komt Ventu aan informatie?

Ventu heeft honderden koppelingen met content managementsystemen van makelaars die hun aanbod op Ventu beheren. Daarnaast heeft Ventu een researchafdeling en een zoekmachine die op het web speurt naar alle aanbod commercieel vastgoed. Onze researchafdeling controleert het aanbod zodat het aanbod zo actueel mogelijk op de site staat.


Kan ik bij Ventu terecht voor vragen over de aangeboden bedrijfspanden?

Ventu.nl is de meest geavanceerde zoekmachine voor commercieel vastgoed, maar onze mensen kunnen telefonisch helaas geen vragen beantwoorden over de aangeboden bedrijfspanden. Als je toch aanvullende informatie over een pand wilt ontvangen kun je contact opnemen met de betreffende makelaar. Je vindt de contactgegevens van de makelaar op de aanbodpagina.


Ik heb interessante ruimte gevonden op Ventu, wat nu?

Als je meer informatie wilt over een pand kun je contact opnemen met de aanbiedende makelaar van het pand. Bij elk pand staan gegevens van de verkopende of verhurende makelaar.


Wat kost het gebruik van Ventu?

Het gebruik van Ventu is voor de zoeker gratis.

 

Wat zie ik bij de details van het aanbod?

De details van de listing biedt een uitgebreide pagina met omschrijving, presentatie, kenmerken en contactdetails van de aanbieder. Je krijgt hier naast alle gegevens en uitgebreide presentatie van het aanbod een gevoel voor de omgeving waarin het aanbod zich bevindt met nieuws, vergelijkbaar aanbod in de omgeving, gemiddelde aanbodprijzen in de omgeving en totaal beschikbaar metrage.

Je kunt hier ook kijken in hoeverre het aanbod in de buurt ligt van treinstations, winkels, horeca en parkeerplaatsen. De vastgoedmix toont de verdeling tussen woningen, winkels en kantoren en andere segmenten in het postcodegebied waarin het aanbod ligt.

Het pand dat ik zoek is verhuurd/verkocht. Wat nu?
Dat kan voor komen, indien de makelaar het niet heeft afgemeld of dat de researchafdeling het niet heeft opgemerkt. Wij stellen het zeer op prijs als je dit aan ons meldt: zo maken we met zijn allen het aanbod transparant en vind je sneller wat je zoekt!

 

Hoe kan ik samen zoeken met collega’s?

Een bijzonder onderdeel van Ventu is dat je samen interessante opties kan beoordelen en tot een keuze kan komen. Je eigen lijst van panden die je interessant kun je gemakkelijk delen met anderen die daar via een chat commentaar op kunnen geven.  Als deelnemers in je groep ook zelf een account bij Ventu aanmaken kunnen ze ook nog eens panden uit hun eigen shortlist overhevelen naar de groepslijst. Zo is het mogelijk iedereen te betrekken bij de zoektocht naar de ideale ruimte.

Wat kan ik met de aanvullende research-informatie bij een listing?

Je krijgt niet alleen uitgebreide informatie over elke listing én de aanbieder, maar krijgt dankzij big data ook gevoel voor vergelijkbaar aanbod, in wat voor omgeving het pand zich bevindt en hoe de markt zich ontwikkelt. Door de mogelijkheid te kunnen filteren in het aanbod en uitgebreide informatie te bekijken per object krijg je snel een goed beeld van het huidige aanbod.

 

Hoe werkt het zoeken met de cirkel op de kaart?

Plaats je cursor op de kaart en klik. Je krijgt een cirkel die je groter en kleiner kunt maken en kunt verplaatsen. Dit is je zoekgebied dat je tot 100 meter klein kunt maken voor zo nauwkeurig mogelijk zoeken. Je zoomt in met je muis of de + en - symbolen op de kaart om de cirkel nauwkeurig te plaatsen. Met de knoppen onder de kaart selecteer je gebruik, soort aanbod en oppervlakte van het object dat je zoekt.



Waarom moet ik objecten liken of disliken?

Als je de listings via de cirkel ophaalt worden ze vervolgens op een stapel geplaatst. Hoeveel listings dat zijn kun je zien aan het symbool rechtsonder de pagina. Vervolgens ga je aan de slag om te beoordelen of je de objecten op je stapel wel of niet interessant vindt door de foto naar rechts (‘like’) of naar links (‘dislike’) te swipen. Je kunt dat ook doen door op de symbolen te drukken.



Wat gebeurd er als ik objecten ‘like’?

Als je listings ‘liked’ worden ze in de stapel favorieten rechts bovenin de pagina geplaatst. Door op het pijltje te klikken ga je vervolgens door naar de details van de listings en kun je daar doorheen bladeren.

Mijn Ventu-account

Hoe werkt een Ventu-account?

Wil je de favoriete listings bewaren om ze op een later moment nog eens rustig te bekijken? Maak dan een account aan door rechtsboven op het figuurtje te klikken. Als je eenmaal een account hebt aangemaakt kun je aan de slag.


Wanneer je geïnteresseerd bent in een bedrijfspand dat je bekijkt, vind je rechts in de foto’s het like-symbool. Klik je hierop, dan voeg je deze listing toe aan jouw persoonlijke lijst. Wanneer je rechtsboven in de pagina op mijn account klikt ga je naar je lijst met alle bewaarde objecten. Alle door jou bewaarde objecten staan daar overzichtelijk onder elkaar, inclusief de belangrijkste kenmerken zoals het oppervlak en het verhuurbare metrage. Uiteraard kun je favorieten ook weer ‘vergeten’. Daarvoor druk je simpelweg op de knop ‘Alle favorieten verwijderen’.

Statistieken van mijn listings

Hoe kan ik statistieken van mijn listings inzien?

Voor betaalde listings krijgt de makelaar inzage in de Ventu Monitor, een digitaal rapport over de prestaties van uw aanbod.

 

Wat kan ik als makelaar met de Ventu Monitor?

Ventu Monitor is een digitaal  rapport over één gebouw dat de dynamiek van de markt weergeeft. Het rapport registreert real time vraag en aanbod naar type gebouw (metrage) en regio. Binnen Ventu wordt real time informatie gekoppeld aan 15 jaar research en nieuwscontent van PropertyNL plus de belangrijkste big databronnen in het vastgoed: CBS, BAG, KvK en Kadaster.


De vastgoedadviseur en de opdrachtgever krijgen zicht op verhuur/verkoopkansen van gebouw. Bij te lage kans geeft het rapport informatie die kan leiden tot transformatie, opdeling in units, herontwikkeling. De aanbieder krijgt zicht op vraagprijzen in relatie tot de omgeving en het aanbod versus de voorraad. Vastgoedadviseur en opdrachtgever blijven op de hoogte van de verhuur/verkoopkansen en het meest geschikte instapmoment.


De vastgoedadviseur krijgt door het systeem permanent informatie hoe het met ‘zijn’ gebouw gaat, wie er naar kijkt, hoe het wordt beoordeeld en hoe het zich verhoudt tot ander aanbod. Door de nieuwe big data-stroom ontstaat er nooit meer ‘dood aanbod’ – aanbod waar makelaars geen raad mee weten en dat staat te verloederen met verroeste te koop borden. Een belangrijke nieuwe ontwikkeling is daarnaast dat Ventu leads met IP-adressen van zoekers genereert naar het pand, zodat de vastgoedadviseur direct aan de slag kan met een potentiële cliënt.

De slimste manier om uw nieuwe kantoor, bedrijfsruimte of winkel te vinden

Ventu netwerk

Het allergrootste aanbod

Ventu.nl presenteert ruim circa 40.000 gebouwen van ruim 2.000 bedrijfsmakelaars. Het grootste aanbod, omdat u alleen het beste gebouw wilt
Ventu vinden

Ventu vindt het voor u

Alle aanbod kantoor- winkel-, horeca- en bedrijfsruimte. Huur en koop. Waaronder uw nieuwe gebouw
Ventu informatie

De objectieve data

Ventu heeft de meest relevante data van elk gebouw dat u zoekt – van prijzen tot locatiefactoren. U wilt alles weten over uw gebouw.